May 2010- WINK UP- Hikaru Yaotome


May 2010- WINK UP- Hikaru Yaotome


1. How long do you take to get prepared before a performance?
Hika: (I get prepared) Really early, about an hour beforehand. I head to the side of the stage earlier than anyone else~ The slowest one is Yabu. When we form the circle (*groups usually do this before a performance for cheering; e.g. shouting ‘yosh, here we go/ganbare’), “a re? Yabu’s not here!”, such situation always occurs yo (laughs)


2. Favourite Catering Menu
Hika: Pork soup(butajiru/donjiru) or Minestrone soup! I usually choose soup before the actual performance, especially drinking Minestrone soup makes my tension rise ne~ I LOVE the flavor of tomato!


3. Necessities for stay-over concert tour
Hika: Disposable Warm Eye-mask! It’s REALLY GOOD da yo~! Even on the plane, I distributed them to members~ Yet, everyone all had normal face masks+this type of eye-masks on… turned into a pretty weird scene (laughs)


4. Own style of protecting your throat is…?
Hika: Even though I consider my throat as super strong, just in case, I take throat candies before I go to bed. And I drink coffee with sugar added in during concert period yo.

5. Episodes about supportive fans’ goods
Hika: The bass I’m using is blue matched with orange, pretty eye-catching ne~ There’re many people who held up uchiwas with those two colors. (Fans) being able to observe such details, I’m really happy ne! However, I guess the color of my bass is gonna changed this time. GOMEN (laughs)


6. How do you spend your time between the 1st and 2nd show(within a day)?
Hika: When we’re into (video-)games, we will exchange game info within BEST. “Sleeping” such an action is not what I’d choose~! Becoz’ the passionate mood from the previous show will be reset after sleeping.


7. Pinches you’ve encountered in concerts up till now
Hika: When I was holding the bass, using the headset for singing, so much sweat was dripping down from the headset. Both hands became slippery and then I totally didn’t know what I should do yo >_<


8. Highlights audience should pay attention to in the concert this time Hika: Since many ideas are mine (this time), there are lots of great recommended scenes yo~ Among them, the one I wanna recommend the most is the fascinating silhouette scene. Even though senpai-tachi have tried doing silhouette dance before as well, I think the kinda dance this time hasn’t really been seen yo~


9. Recently… Hika: There’s a corner in the concert which we perform a song with me playing bass & Yuto playing drums and Yama-chan & Dai-chan dancing. At this moment I am thinking about nothing else but only this…in such a state which I don’t think it’s too exaggerating to have said so. Today as well, right before we got ready for the photoshoot, me & Yuto were still making beats along the rhythm together yo~ Although this corner is planned to be one for members to pair up and perform in different ways, since I consider of those other than that in my group as rivals, I want to do it even better than anyone yo.



Translate To Indonesian :



1. Berapa lama Anda ambil untuk bersiap-siap sebelum pertunjukan?
Hika: (saya bersiap-siap) Sungguh awal, sekitar satu jam sebelumnya. Aku berjalan ke sisi tahap awal daripada orang lain ~ Orang lambat adalah Yabu. Ketika kita membentuk lingkaran (kelompok * biasanya melakukan hal ini sebelum kinerja untuk bersorak-sorai; yosh berteriak misalnya ", di sini kita pergi / ganbare ')," ulang? Yabu tidak ada di sini ",! Situasi seperti itu selalu terjadi yo (laughs)

2. Menu Favorit Catering
Hika: Pork sup (butajiru / donjiru) atau sup Minestrone! Saya biasanya memilih sup sebelum kinerja aktual, terutama minum sup Minestrone membuat ketegangan meningkat saya ne ~ I LOVE rasa tomat!


3. Kebutuhan untuk tur konser tinggal-over
Hika: Hangat sekali pakai Eye-mask! It's REALLY GOOD ~ da yo! Bahkan di pesawat, aku didistribusikan kepada anggota ~ Namun, semua orang semua telah memakai masker biasa + jenis mata-topeng pada ... berubah menjadi sebuah adegan agak aneh (tertawa)


4. Gaya Sendiri untuk melindungi tenggorokan Anda ...?
Hika: Meskipun saya menganggap tenggorokan saya sebagai super kuat, hanya dalam kasus, saya mengambil permen tenggorokan sebelum aku pergi tidur. Dan aku minum kopi dengan gula ditambahkan dalam konser yo selama periode.


5. Episode tentang barang penggemar mendukung '
Hika: Saya menggunakan The bass adalah biru cocok dengan oranye, cantik menarik ne ~ Ada banyak orang yang sedang mengangkat uchiwas dengan dua warna. (Fans) bisa amati rincian tersebut, aku benar-benar senang ne! Namun, saya menebak warna bass saya akan berubah saat ini. GOMEN (tertawa)


6. Bagaimana Anda menghabiskan waktu Anda antara 1 dan 2 menunjukkan (dalam sehari)?
Hika: Ketika kita menjadi (video) permainan, kita akan bertukar info permainan dalam TERBAIK. "Tidur" seperti tindakan tidak apa yang saya akan memilih ~! suasana penuh gairah Becoz 'dari acara sebelumnya akan ulang setelah tidur.


7. Mencubit Anda telah ditemui dalam konser sampai sekarang
Hika: Ketika saya memegang bass, menggunakan headset untuk bernyanyi, begitu banyak keringat menetes turun dari headset. _<" onmouseover="this.style.backgroundColor='#ebeff9'" onmouseout="this.style.backgroundColor='#fff'">Kedua tangan menjadi licin dan kemudian aku benar-benar tidak tahu apa yang harus kulakukan yo> _ <


8. Ikhtisar penonton harus memperhatikan dalam konser kali ini

Hika: Karena banyak ide saya (saat ini), ada banyak adegan yang disarankan besar yo ~ antara mereka, salah satu yang saya ingin merekomendasikan yang paling adalah siluet adegan menarik. Meskipun senpai-tachi telah melakukan tarian siluet sebelum mencoba juga, saya pikir agak tari kali ini benar-benar belum pernah terlihat ~ yo


9. Baru-baru ini ...
Hika: Ada sudut dalam konser yang kita lakukan lagu dengan saya bermain bass drum & Yuto bermain dan Yama-chan & menari Dai-chan. Saat ini saya sedang berpikir tentang hal lain tetapi hanya ini ... dalam keadaan yang saya pikir tidak terlalu melebih-lebihkan untuk mengatakan begitu. Hari ini juga, tepat sebelum kita bersiap-siap untuk pemotretan, aku & Yuto masih membuat beats sepanjang irama bersama yo ~
Meskipun sudut ini direncanakan untuk menjadi salah satu anggota untuk memasangkan dan melakukan dengan cara yang berbeda, karena aku menganggap orang-orang lain di grup saya sebagai saingan, saya ingin melakukannya lebih baik daripada yo siapa pun.



source: Hey_Say