[Translation]Yamada Ryosuke in the journal EPOP Malaysia (07/2010)




EPOP: What do you as a member of Hey!
Say! JUMP?
Yamada: JUMP really makes me happy. Even if you have other solo activities, when he returned as a member of JUMP, I am calm. At first join JUMP was not my decision. But over the years, I think I'm destined to be a member of JUMP. I am very happy to be an artist who debuted as a member of JUMP.


EPOP: Are your family important to you?
Yamada: Yes! the family is most important to me. Without family, I can not live. Before this, I have often ignored the love of my family. It seems I have to change this bad attitude and be more mature.


EPOP: What are your thoughts about singing?
Yamada: If someone praises me saying that my voice is really good, I feel happy about it. Because I love to sing, I hope I can achieve great progress in the chant. Recently, my voice has changed a bit, I think I can defy the different styles of music. (Smile). In terms of singing, I hope I can achieve great progress as well.


EPOP: What about dancing?
Yamada: I love to dance! hehe! If I compare with others, I lack in the dance, but I'll try to beat them. In fact, I can always make great progress in the study of sudden yoespero that I will be a breakthrough in the dance too, lol!


EPOP: We heard you like to collect comics. So far, how many comics do you have?
Yamada: In my room, there are about 300 comics, I'm about to become an Otaku ~ lol! For me, comics are really interesting. From the comics, I can learn new things. Although, I am close to becoming an adult, I still feel that comics are interesting! *


EPOP: What sports do you like?
Yamada: Before we get into JE, I've been training hard to play football. Although I could not extend my talent in football, ** but I am sorry, this work also provides many opportunities for me. Sometimes I play football on the banks of the river after finishing work. It's fun playing football.


EPOP: What is your favorite food?
Yamada: I love to eat strawberries but I do not like the taste of it. for example, I like to eat strawberry ice cream as it is cold and soft. Others like that, I like eating meat. But I can not eat food that has too much fat for roast .***


Translate Indonesian :


EPOP: Apa yang Anda sebagai anggota Hey! Katakanlah!
JUMP?
Yamada: JUMP benar-benar membuat saya senang. Bahkan jika Anda memiliki aktivitas solo lain, ketika ia kembali sebagai anggota JUMP, saya tenang. Pada JUMP bergabung pertama adalah bukan keputusan saya. Tapi selama bertahun-tahun, aku pikir aku ditakdirkan untuk menjadi anggota JUMP. Saya sangat bahagia menjadi seorang seniman yang memulai karirnya sebagai anggota JUMP.


EPOP: Apakah keluarga Anda penting bagi Anda?
Yamada: Ya! keluarga paling penting bagi saya. Tanpa keluarga, aku tidak bisa hidup. Sebelum ini, saya sering mengabaikan cinta dari keluarga saya. Sepertinya saya harus mengubah sikap buruk dan menjadi lebih dewasa.


EPOP: Apa pikiran Anda tentang bernyanyi?
Yamada: Jika seseorang memuji saya mengatakan bahwa suara saya benar-benar baik, saya merasa senang tentang itu. Karena saya suka menyanyi, saya harap saya bisa mencapai kemajuan besar dalam ini. Baru-baru ini, suara saya sudah berubah sedikit, saya pikir saya bisa menentang gaya musik yang berbeda. (Smile). Dalam hal bernyanyi, saya berharap dapat mencapai kemajuan yang besar juga.


EPOP: Bagaimana dengan dansa?
Yamada: Saya suka menari! hehe! Jika saya membandingkan dengan orang lain, aku tidak menari, tapi aku akan mencoba untuk mengalahkan itu. Bahkan, aku selalu bisa membuat kemajuan besar dalam studi yoespero mendadak yang saya akan terobosan dalam tarian itu juga, lol!


EPOP: Kami dengar Anda ingin mengumpulkan komik. Sejauh ini, berapa banyak komik yang Anda miliki?
Yamada: Di kamar saya, ada sekitar 300 komik, aku akan menjadi Otaku ~ lol! Bagi saya, komik benar-benar menarik. Dari komik, aku bisa belajar hal baru. Meskipun, saya dekat untuk menjadi dewasa, aku masih merasa bahwa komik yang menarik! *


EPOP: Apa olahraga yang Anda sukai?
Yamada: Sebelum kita masuk ke JE, Aku sudah berlatih keras untuk bermain sepak bola. Meskipun saya tidak bisa memperpanjang bakat saya di sepakbola, ** tapi saya minta maaf, pekerjaan ini juga menyediakan banyak peluang bagi saya. Kadang-kadang saya bermain sepak bola di tepi sungai setelah menyelesaikan pekerjaan. Sangat menyenangkan bermain sepak bola.


EPOP: Apa makanan favorit Anda?
Yamada: Saya suka makan stroberi tapi aku tidak suka rasa itu. misalnya, saya suka makan es krim stroberi karena dingin dan lembut. Lainnya seperti itu, saya suka makan daging. Tapi aku tidak bisa makan makanan yang terlalu banyak lemak untuk panggang .***


cd : Fania_uzumaki

Translated : Yuki_Ryosuke