Super Junior will come back but with only 10 members!!

Super Junior will come back but with only 10 members!

The date has been set for his return - Super Junior officially made his return on 13 May with their new album. As predicted by many, the group started its activities without three of its members: Kangin, Hankyung and Kibum. SM Entertainment revealed, "Excluding Kangin is planning to enlist in the army, Kibum is currently focusing on his acting career, and Hankyung who is in the midst of a lawsuit, ten members of Super Junior have been involved in this production. Only ten members will join the activities for the album. "The fans have been waiting for over a year and a half.
However, the absence of three members seems to be rather bittersweet for fans, especially with the surprising announcement that Kangin plans to enlist in the military. Super Junior said: "We hope that Kangin spend your years in the military well, and we believe deeply that Kibum will focus on the performance and show better public image as an actor." The boys also added: "We are in a situation where they can not even get in touch with Hankyung somehow. We hope you will join us soon."


Translate to Indonesian :


Super Junior akan kembali tetapi dengan hanya 10 anggota!

Tanggal ini telah diatur untuk kembali - Super Junior resmi dibuat kembali pada tanggal 13 Mei dengan album baru mereka. Seperti yang diramalkan oleh banyak orang, kelompok ini mulai melakukan kegiatan tanpa tiga anggotanya: Kangin, Hankyung dan Kibum. SM Entertainment mengungkapkan, "Tidak Termasuk Kangin berencana untuk terdaftar di angkatan darat, Kibum saat ini berfokus pada karir aktingnya, dan Hankyung yang di tengah-tengah tuntutan hukum, sepuluh anggota Super Junior telah terlibat dalam produksi ini. Hanya sepuluh anggota akan bergabung dengan aktivitas untuk album ". Para fans telah menunggu selama satu tahun setengah. Namun, tidak adanya tiga anggota tampaknya agak pahit untuk penggemar, terutama dengan pengumuman mengejutkan bahwa Kangin berencana untuk mendaftarkan diri di militer. Super Junior berkata: "Kami berharap bahwa Kangin menghabiskan tahun-tahun Anda di militer baik, dan kami sangat percaya bahwa Kibum akan fokus pada performa dan menunjukkan citra publik yang lebih baik sebagai seorang aktor." Anak-anak juga menambahkan: "Kami berada dalam situasi di mana mereka bahkan tidak bisa menghubungi Hankyung entah bagaimana Kami berharap Anda akan bergabung dengan kami segera.."


credits : korean pop