[Myojo-May2010] {Transalation} Hey!Say!JUMP



Best Couple
1st place: Yamada Ryosuke and Arioka Daiki
2nd place: Yamada Ryosuke and Chinen Yuuri
3rd place: Yuuri Chinen and Takaki Yuya

Daiki and Yamada say

Yamada: ~ Wow, I really did not bother me with the results of this poll.

Arioka: Honestly, I'm not so happy.
Yamada: Yeah ... but, you seem very happy now (laughs).

Arioka: ahahahaha! Yes, I'm happy. We are very close. "We should say what we like about the other!?

Yamada: I can not say that.

Arioka: True ~. It is really shameful, and I can not say in front of you. But I'm going to say anyway. I like everything about Yamada.

Yamada: That's disgusting, stop ~ (<-He really is very happy.) But, I like everything about you too ... I can not say that! I know what you're thinking usually Daiches.

Arioka: Yes, same thing. So I really do not need to talk.

Yamada: Hey, I have to talk!
Arioka: Really? (Laughs) I hope you're well into the future ... but who knows? About four years ago, we had a big fight so ...

Yamada: Oh, right! ~ Daiches meddled in the struggle between the Jr and myself.

Arioka: Although Yamada was not the evil person in the fight
,I believed the rumors that the other person was attacked by Yamada ,so I went and confront.

Yamada: After that day, my self-confidence ...

Arioka: Yamada I remember saying, "blood type A and type B do not match after all." After he told me that, I felt as though a huge hole had opened in my heart. eventually managed to finish.

Yamada: After that, we never fight. Let's stop all the fighting.

0.o

Best Rival
1st place: Yamada Ryosuke and Morimoto Ryutaro
2nd place: Yamada Ryosuke and Chinen Yuuri
3rd Place: Kota Yabu and Hikaru Yaotome


Ryutaro
and Yamada say :

Yamada: I, Ryu. Sit next to me (and moves to make room for Morimoto, who was standing beside him.)
yamataro
Morimoto: ... (He sits beside him without saying a word.)

Yamada: Ryu is my rival. He has that type of face.

Morimoto: Errrm, I'm not your rival. Yamachan is strong so it's not as if I were rival with him. I always lose in our struggles. Even now, my right thumb still hurts.
Mori

Yamada: Where?

Morimoto: Here (and shows the thumb). (*-*)

Yamada: That, you will feel better if you spit on it!
Morimoto: I will not spit in él.Esto Yamachan's fault so I apologize.

Yamada: It was during our little sword fighting?

Morimoto: Yeah! I found a small toy sword, and said something like, "It is my sword!" I was about to play with her when ...

Yamada: All that Ryu has, I want it.
Morimoto: But OK, if our relationship is always a relationship of rivalry.

Yamada: But it's not because you feel lonely if I do not care about you?

Morimoto: Yeah, I like (shamelessly) Therefore, it is fine. But please know a little more kind to me. Sometimes it hurts seriously.

Yamada: Oh, you're so honest and nice.

O.o


Best Boke & TSUKKOMI (- (boke) stupid (TSUKKOMI) the Fool mocks)
1. Yabu Kota and Hikaru Yaotome
2. Kei Inoo and Hikaru Yaotome
3. Ryosuke Yamada and Hikaru Yaotome

Yabu and Hikaru say

Yabu: You are so cool, Hikaru ~. You were chosen as the "boke" for the three locations.

Yaotome: But within them, Yabu was chosen as the "TSUKKOMI" # 1 what it means to be named, "Prince TSUKKOMI" of the JUMP. That is also amazing!
Yabu: ahahahaha (laughs). Then I will continue as "-.... TSUKKOMI But both played roles that are not.

Yaotome: Yes, at least I play both roles. But I think that game to be the "boke" more often. So before the mill is hot Yabu
,start saying a bunch of stupid jokes.

Yabu: That's true (laughs). It also depends on the situation of that day.

Yatom: For the "Jumping Shuumatsu YY" ("Jumping Weekend YY) many comedians as guests come in, so I guess I naturally took his jokes.

Yabu: Yes If there was a combi TSUKKOMI, sometimes made stupid jokes alone ...

Yaotome: If you work with a boke-funny, always ought to do the "TSUKKOMI."
So I think we both can do "boke" and "TSUKKOMI."

Yabu: Speaking of which, have not you been telling lots of jokes recently Hikaru?

Yaotome: ahaha (laughs).

Yabu: I do not care that you say. But stop saying them in the live shows!

Yaotome: Because I just do not think ~. 10-year career, will help me with my "boke".

Yabu: Sometimes his jokes are really amazing, I need support.

Yaotome: They are too specific, so that at times, that no one understands them (laughs).
Ahaha

O.o

I really do not talk much
1. Okamoto Keito and Kei Inoo (;__;)
2. Okamoto Keito and Takaki Yuya
3. Kei Inoo and Morimoto Ryutaro

Keito and Inoo say:

Inoo: That's right, exactly right! We've never talked before.

Okamoto: Not exactly "never." We are together a lot of times. Well, our conversations tend to be single, "How are you?". Basically, not really talk ... Since we are not talkative, none of you want to start a conversation.

Inoo: never talk about where we go ... "We have never spoken ... about a deeper issue that we have?

Okamoto: I'm completely fine with that.
Inoo: Really?. When one speaks, inside me I get very nervous ...

Okamoto: Inochan often I asked about his task of the university, right?

Inoo: Ooh yeah yeah ~. I ask for help in English, but he always says, "I do not know how to explain it in Japanese" and the session ends. Britain Damn! ~

Okamoto: ahaha. It makes no sense to tell you the answer and do not learn (laughs).


Inoo: Tell me the answer please (crying).

Okamoto: I wonder how we can talk more ...

Inoo: Want to go out and get something to eat a day? Ah, go to a ramen shop! There is a place where I've been wanting to go ~.


Okamoto: Is one of those bar-type restaurants?

Inoo: Yes, we have to sit online!

Okamoto: We could talk if we were in this position ... But we would have to eat quickly or the noodles will be ugly.

Inoo: Oh ...


Translate :


Pasangan terbaik
tempat 1: Yamada Ryosuke dan Arioka Daiki
tempat 2: Yamada Ryosuke dan Chinen Yuuri
tempat 3: Yuuri Chinen dan Takaki Yuya

Daiki dan Yamada mengatakan
:~~~~~

Yamada: ~ Wow, aku benar-benar tidak mengganggu
, saya dengan hasil jajak pendapat ini.

Arioka: Jujur, aku tidak begitu bahagia.
Yamada: Yeah ... tetapi, Anda tampaknya sangat bahagia sekarang (tertawa).

Arioka: ahahahaha! Ya, aku bahagia. Kami sangat dekat. "Kita harus mengatakan apa yang kita suka yang lain!?

Yamada: Saya tidak bisa mengatakan bahwa
…..

Arioka: ~ Benar. Hal ini benar-benar memalukan, dan aku tidak bisa mengatakan di depan Anda. Tapi aku tetap akan mengatakan. Aku suka segala sesuatu tentang Yamada.


Yamada: Itu menjijikkan, berhenti ~ (<-Dia benar-benar sangat senang) Tapi., Saya juga suka segala sesuatu tentang Anda ... Saya tidak bisa mengatakan itu! Aku tahu apa yang Anda pikirkan biasanya Daiches.

Arioka: Ya, hal yang sama. Jadi aku benar-benar tidak perlu bicara.

Yamada: Hei, aku harus bicara!
Arioka: Really? (Laughs) Saya harap Anda ke masa depan
, baik... tapi siapa yang tahu? Sekitar empat tahun yang lalu, kita bertengkar besar sehingga ...

Yamada: Ya, benar! ~ Daiches ikut campur dalam perjuangan antara Jr dan diriku sendiri.

Arioka: Yamada Meskipun bukan orang jahat dalam pertempuran (sehingga musuh xD), saya percaya desas-desus bahwa orang lain diserang oleh Yamada, jadi saya pergi dan hadapi.

Yamada: Setelah hari itu, saya rasa percaya diri ...

Arioka: Yamada Aku ingat berkata, "darah tipe A dan tipe B tidak cocok setelah semua." Setelah dia mengatakan bahwa, aku merasa seolah-olah sebuah lubang besar telah membuka dalam hatiku. akhirnya berhasil menyelesaikan.

Yamada: Setelah itu, kita tidak pernah berkelahi. Mari kita menghentikan semua pertempuran.

O.o

Rival terbaik
tempat 1: Yamada Ryosuke dan Morimoto Ryutaro
tempat 2: Yamada Ryosuke dan Chinen Yuuri

Tempat 3: Kota Yabu dan Hikaru Yaotome

Yamada dan Ryutaro mengatakan :

Yamada: Aku, Ryu. Duduklah di sampingku (dan bergerak untuk memberikan ruang bagi Morimoto, yang berdiri di sampingnya) yamataro lain?
Morimoto: ... (Dia duduk di sampingnya tanpa mengucapkan sepatah kata pun.)

Yamada: Ryu adalah pesaing saya. Dia memiliki jenis wajah.

Morimoto: Errrm, aku bukan saingan Anda. Yamachan kuat sehingga seolah-olah saya
bukan saingan dengan dia. Aku selalu kalah dalam perjuangan kita. Bahkan sekarang, ibu jari kanan saya masih sakit.
Yamada: Di mana?

Morimoto: Di sini (dan menunjukkan jempol). (*-*)

Yamada: itu, Anda akan merasa lebih baik jika Anda meludah di atasnya!

Morimoto: Aku tidak akan meludah dalam kesalahan Yamachan, begitu aku minta maaf.

Yamada: Ia
, selama pertempuran pedang kecil kami?

Morimoto: Yeah! Saya menemukan sebuah pedang mainan kecil, dan mengatakan sesuatu seperti, "Ini pedang saya!" Saya akan bermain dengan saat ...

Yamada: Semua yang telah Ryu, aku menginginkannya.
Morimoto: Tapi OK, jika hubungan kami selalu hubungan persaingan.

Yamada: Tapi itu bukan karena Anda merasa kesepian jika saya tidak peduli dengan Anda?

Morimoto: Ya, aku suka (tanpa malu-malu) Oleh karena itu, baik-baik saja. Tapi tolong
beritahu jenis yang sedikit lebih kepada saya. Kadang-kadang sakit serius.


Yamada: Oh, kau begitu jujur dan baik.

O.o

Best Boke & TSUKKOMI (- (boke) bodoh (TSUKKOMI) yang mengolok-olok Fool)
1. Yabu Kota dan Yaotome Hikaru
2. Kei Inoo dan Hikaru Yaotome
3. Yamada Ryosuke dan Yaotome Hikaru

Hikaru dan Yabu berkata :

Yabu: Kau begitu dingin, Hikaru ~. Anda telah terpilih sebagai boke "" untuk tiga lokasi.

Yaotome: Tapi di dalamnya, Yabu terpilih sebagai "TSUKKOMI" # 1 apa artinya diberi nama, "Pangeran TSUKKOMI" dari JUMP. Itu juga luar biasa!
Yabu: ahahahaha (tertawa). Kemudian saya akan terus sebagai "-.... TSUKKOMI Namun kedua peran yang tidak dimainkan.

Yaotome: Ya, setidaknya aku memainkan kedua peran. Tapi saya rasa game yang menjadi "boke" lebih sering. Jadi sebelum pabrik panas Yabu, mulai berkata sekelompok lelucon bodoh.

Yabu: Benar (tertawa). Hal ini juga tergantung pada situasi hari itu.

Yatom: Untuk "Jumping Shuumatsu YY" ("Jumping Weekend YY) banyak komedian sebagai tamu masuk, jadi saya kira saya alami mengambil leluconnya.

Yabu: Ya Jika ada TSUKKOMI kombi, kadang-kadang membuat lelucon bodoh saja ...

Yaotome: Jika Anda bekerja dengan, boke-lucu selalu harus melakukan "TSUKKOMI." Jadi saya pikir kami berdua bisa melakukan "boke" dan "TSUKKOMI."

Yabu: Omong-omong, kau belum menceritakan banyak lelucon baru-baru ini Hikaru?

Yaotome: ahaha (tertawa).

Yabu: Saya tidak peduli bahwa yang Anda katakan. Tapi berhenti mengatakan mereka dalam pertunjukan hidup!

Yaotome: Karena aku hanya tidak berpikir ~. karir 10 tahun, akan membantu saya dengan "boke saya".


Yabu: Kadang-kadang leluconnya benar-benar luar biasa, saya memerlukan dukungan.

Yaotome: Mereka terlalu spesifik, sehingga kadang-kadang, bahwa tidak ada orang memahami mereka (laughs). Ahaha

O.o

Aku benar-benar tidak banyak bicara
1. Okamoto Keito dan Kei Inoo (;__;)
2. Okamoto Keito dan Takaki Yuya
3. Inoo Kei dan Morimoto Ryutaro

Keito dan Inoo berkata:

Inoo: Itu benar, tepat! Kami belum pernah berbicara sebelumnya.

Okamoto: Tidak juga "tidak pernah." Kami bersama-sama banyak kali. Well, percakapan kami cenderung tunggal, "Bagaimana kabarmu?". Pada dasarnya, tidak benar-benar bicara ... Karena kita tidak banyak bicara, tak satu pun dari Anda ingin memulai percakapan.

Inoo: tak pernah bicara tentang di mana kita pergi ... "Kami tidak pernah berbicara ... mengenai persoalan lebih dalam yang kita miliki?

Okamoto: Aku benar-benar baik-baik saja dengan itu.
Inoo: Benarkah?. Ketika orang berbicara, dalam diriku aku menjadi sangat gugup ...

Okamoto: Inochan sering saya ditanya tentang tugas universitasnya, kan?

Inoo: ~ yeah yeah Ooh. Saya meminta bantuan dalam bahasa Inggris, tapi dia selalu mengatakan, "Aku tidak tahu bagaimana menjelaskannya dalam sesi"bahasa Jepang dan berakhir. Britania Sialan! ~


Okamoto: ahaha. Tidak masuk akal untuk memberitahu Anda jawabannya dan tidak belajar (tertawa).


Inoo: silahkan
katakan padaku jawabannya (menangis).

Okamoto: Aku ingin tahu bagaimana kita bisa berbicara lebih banyak ...

Inoo: Ingin pergi keluar dan mendapatkan sesuatu untuk makan sehari? Ah, pergi ke toko ramen! Ada sebuah tempat di mana saya sudah lama ingin pergi ~.
Okamoto: Apakah salah satu restoran bar-type?

Inoo: Ya, kita harus duduk online!

Okamoto: Kami bisa bicara kalau kita berada di posisi ini ... Tetapi kita harus makan dengan cepat atau mie akan jelek.

Inoo: Oh ...

credits :
Heysayjumpmexico@fania_uzumaki